download 1 - استراتژی ها و راهبردهای مهم کسب وکارهای اینترنتی
strategy
images 3 - استراتژی ها و راهبردهای مهم کسب وکارهای اینترنتی
strategy
images 2 1 - استراتژی ها و راهبردهای مهم کسب وکارهای اینترنتی
استراتژی

 چگونه استراتژی ها و راهبردهای مهم و اساسی به کسب وکارهای اینترنتی یا کسب وکارهای صنعت فناوری اطلاعات وارتباطات برای خلق و رسیدن به جایگاهی برتر در میدان های رقابتی کمک می کنند؟


استراتژی ها و راهبردهای مهم کسب وکارهای اینترنتی

استراتژی یک طرز نگرش است که اساس آن تشخیص فرصت های اساسی و دستیابی به منافع نهفته در این فرصت هارا تشكیل می دهد (گری هامل)

استراتژی به عنوان یک طرح تمرکز بر آینده ، و تمرکز بر رقبا و رقابت ، الگو تمرکز بر فعالیت برنامه ریزی

و به عنوان موقعیت تمرکز بر محیط و به عنوان نگرش تمرکز بر ایدئولوژی و تفكر می باشد.

استراتژی ها در سطح کسب وکار سازمان می تواند یک بخش سازمان باشد و یا یک خط محصول و یا سایر مراکز سودآور آن باشد.

حال پس از آشنایی با مفهوم استراتژی لازم است با 4 دسته از استراتژی ها آشنا شویم؟

استراتژی ثبات: تغییری در فعالیت های فعلی سازمان داده نمی شود.

استراتژی کاهش یا تدافعی

استراتژی توسعه ، رشد یا تهاجمی

استراتژی ترکیبی

استراتژی رشد شامل:

یک استراتژی رشد موفق به شرکت این امكان را می دهد که پایگاه مشتریان، بخش های بازار، گستره جغرافیایی و خطوط محصول خود را افزایش دهد و بدین ترتیب به درآمد های بیشتری دست یابد.

استراتژی رسوخ در بازار:

افزایش سهم بازار برای محصولات یا خدمات فعلی از طریق تلاشهای بیشتر بازاریابی

استراتژی توسعه بازار:

شامل جستجوی بخش ها یا گروه های جدیدی از مشتریان می شود که تا حدودی متفاوت از مشتریان فعلی

سازمان می باشند

استراتژی توسعه محصول:

این استراتژی به منظور فروش بیشتر به مشتریان فعلی یا ایجاد بخش های جدید بازار برای سازمان به کار گرفته می شود

استراتژی تنوع :سرمایه گذاری برروی چند نوع محصول مختلف و متفاوت را گویندکه شامل:

تنوع افقی و تنوع ناهمگون

استراتژی يکپارچگی :

یكپارچگی عمودی رو به جلو:

شرکت با خریدن شرکت های پخش یا خرده فروشی ها و توزیع کنندگان می کوشد بر میزان کنترل خود بیفزاید

یكپارچگی عمودی رو به عقب:

در این استراتژی شرکت می کوشد در اجرای آن میزان مالكیت خود را بیفزاید و شرکتهای تامین کننده و عرضه کننده مواد اولیه را تحت کنترل خودش درآورد

یكپارچگی افقی :

در این استراتژی شرکت می کوشد رقیب را به مالكیت خود درآورد و بر میزان کنترل خود بر آنها بیفزاید

استراتژی تدافعی :

استراتژی کاهش (برون سپاری) :

زمانی یک سازمان از استراتژی کاهش استفاده می کند که می خواهد با گروه بندی جدید در دارایی ها و هزینه

ها سیر نزولی فروش و سود را معكوس نماید

استراتژی واگذاری یا حذف محدود :

اغلب، شرکت بخشی از واحدهای خود را می فروشد تا برای سرمایه گذاری خاص یا خرید شرکت های دیگر

تأمین اعتبار نماید

استراتژی انحلال یا حذف کامل:

فروش تمامی دارایی ها به ارزش واقعی را انحلال شرکت می نامند

استراتژی بازنگری:

استراتژی مشارکت: در اجرای این استراتژی دو یا چند شرکت یک شرکت تضامنی موقت یا کنسرسیوم تشكیل

می دهند و از فرصت پیش آمده بهره برداری می نمایند

استراتژی ترکیبی:

دو یا چند استراتژی به صورت همزمان در هم ترکیب میشوند.

images 5 - استراتژی ها و راهبردهای مهم کسب وکارهای اینترنتی
استراتژی
دوست عزیز ، در اینجا می توانید اصل فایل را دانلود نمایید . موفق باشید